Мета : Розвиток групової взаємодії, атмосфери довіри і взаємоповаги.
Завдання інтерактивної гри:
1. Розвиток позитивних установок у
спілкуванні.
2. Вміння находити рішення проблемних ситуацій.
3. Розвиток навичок розв’язання конфліктів.
4. Розвиток групової згуртованості, вміння визначати своє місце і призначення
2. Вміння находити рішення проблемних ситуацій.
3. Розвиток навичок розв’язання конфліктів.
4. Розвиток групової згуртованості, вміння визначати своє місце і призначення
у групі.
5. Формування вміння виявляти симпатію.
Вправа «Знайомство».5. Формування вміння виявляти симпатію.
Мета: розкрити свої позитивні якості, висвітлити свою індивідуальність
Слова тренера:
Ви з одне одним так давно знайомі, , майже усі ви вчитесь разом з першого класу. Вам потрібно написати своє ім’я великими літерами у стовпчик (показую як), а потім напроти кожної літери записати вашу характерну якість, особливість вашої поведінки, як повинна починатися на цю літеру. Наприклад, ім’я – Аліна, літера А, якість – активна (альтруїстична, амбіціозна, авторитетна…). Зрозуміло? Тоді починаємо, а потім по колу зачитаємо, і таким чином поглянемо на себе та інших новими очима.
Вправа «Однією мотузкою».
Мета : усвідомити, що кожен у колективі об’єднаний з іншими невидимою «мотузкою», розривання якої, приводить до критичного стану відносин.
Слова тренера:
Ось я тримаю у своїй руці мотузку. Ми зараз прив’яжемо до неї одне одного, при цьому, прив’язуючи свого товариша, звертаєтеся до нього з такими словами: «Я хочу бути з тобою поєднаний в одній команді, тому що…». Продовжуєте свої слова, чому саме ви хочете бачити свого товариша в одній команді, тобто які якості характеру, які його здібності ви помітили, і вони вас приваблюють в ньому.
Запитання для обговорення:
·
Що ви відчуваєте, будучи прив’язаними один до
одного?
·
Запишіть зараз, будь ласка, що може ось так
об’єднувати вас в одному колективі?
·
Важко
було виконувати вправу?
·
Для
чого ця вправа?
Висновок: ви навчаєтесь в одному класі і з’єднані між собою невидимою
мотузкою. Коли ця мотузка розривається виникають різні непорозуміння. Ця
мотузка є для кожного з вас підтримкою, повагою і розумінням.
Вправа «Плутанка».Мета: зняття емоційної напруги, створення приязної атмосфери.
Учасникам потрібно за відведений час заплутатися (вони всі ще поєднані мотузкою), а потім за той же час розплутатися.
Слова тренера:
Ви помітили, що заплутатись набагато легше, ніж потім все це розплутати? А ви помітили, що саме так відбувається у разі конфліктної ситуації? Не встиг помітити, як розпочалася сварка, і як же буває важко потім все поправити, все так заплутується – хто правий, а хто винний. Правда? І дуже часто, конфліктна ситуація так і залишається не розплутаною, тільки «вузликів» затягується ще більше, так що вже і наважуєшся почати, щось розв’язувати? Зараз я вам запропоную виконати одне завдання, бо якщо ми його не зробимо, ви не справитеся з тим важким випробуванням яке чекає на вас попереду.
Вправа «Листування».
Мета: владнати стосунки між собою, вибачитись один перед одним за можливі образи, навчитись знаходити шляхи примирення.
Слова тренера:
Іноді буває важко висловити почуття, прямо сказати людині, що тобі не подобається, як він з тобою себе поводить. Таку ситуацію можна владнати за допомогою листів. Напишіть листа однокласнику, з яким у вас натягнуті стосунки. Поясніть, чим саме ви не вдоволені і запропонуйте шлях розв’язання конфлікту. Висловлюйте все у тактовній формі.
Запитання для обговорення:
·
Чи згодні адресати з претензіями?
·
А зі шляхами розв’язання долання труднощів?
·
Напишіть відповідь, пояснивши свою точку зору на
цю ситуацію.
·
Чи
вдалося домовитися?
·
Що для цього ви зробили?
·
Як далі будете будувати відносини?
Гра «Загублений острів».
Мета гри: усвідомити цінність кожного члену колективу, сформувати
навички продуктивної взаємодії, вміння узгоджувати дії та спільно приймати
рішення, розв’язувати конфліктні ситуації.
Хід гри: учасники гри виконують пропоновані їм завдання і в кінці гри
обговорення
виконання випробувань.
Слова тренера: зараз ви опинетесь на “Загубленому острові” і у вас буде
багато
випробувань.
Отже, розпочнемо гру.
Сталася повітряна катастрофа і всі ви опинилися на острові. Літак не можна
відремонтувати, але збереглися деякі з речей, які можуть вам допомогти вижити
на цьому острові доки вас не знайдуть рятівники.Завдання 1. (5 хв.)
Разом у команді визначити, які речі у вас збереглися, але є така умова, їх потрібно бути не більше 15. Отже, вирішуйте, які речі стануть вам у найбільшій пригоді.
Завдання 2. (10 хв.)
А тепер вам потрібно визначитись, що це за острів на якому ви опинились
А тепер вам потрібно визначитись, що це за острів на якому ви опинились
( дайте свою назву острову, річкам, гірським
вершинам, якщо вони є, назвіть свою стоянку) .
Завдання 3. (10 хв.)
Щоб витримати всі перешкоди, які неодмінно постануть перед вами на цьому острові, вижити у надзвичайних ситуаціях, вам потрібно визначити, хто візьме на себе обов’язки керівника, хто буде його радниками, визначте, які ще в кого будуть обов’язки (кухар, мисливець, шукач їстівних рослин, лікар, рибалка…)
Щоб витримати всі перешкоди, які неодмінно постануть перед вами на цьому острові, вижити у надзвичайних ситуаціях, вам потрібно визначити, хто візьме на себе обов’язки керівника, хто буде його радниками, визначте, які ще в кого будуть обов’язки (кухар, мисливець, шукач їстівних рослин, лікар, рибалка…)
Випробування 1.
Вранці висока приливна хвиля накрила вашу стоянку і унесла в океан деякі з речей.
Завдання: визначте три речі, які опинилися в океані (3 хв.)
Вранці висока приливна хвиля накрила вашу стоянку і унесла в океан деякі з речей.
Завдання: визначте три речі, які опинилися в океані (3 хв.)
Випробування 2.
Їжі стає все менше й менше. Все більше відчувається недоїдання.
Завдання: розв’язати цю проблемну ситуацію. (5 хв.)
Їжі стає все менше й менше. Все більше відчувається недоїдання.
Завдання: розв’язати цю проблемну ситуацію. (5 хв.)
Випробування 3.
Почалася сильна злива, коли вже настала ніч ви помітили, що одного з ваших товаришів з вами немає і ніхто не знає коли і куди він зник.
Завдання: визначити які будуть ваші дії. (5 хв.)
Почалася сильна злива, коли вже настала ніч ви помітили, що одного з ваших товаришів з вами немає і ніхто не знає коли і куди він зник.
Завдання: визначити які будуть ваші дії. (5 хв.)
Випробування 4.
Між двома вашими товаришами почалася сильна ворожнеча.
Завдання: визначити які будуть ваші дії. (5 хв.)
Між двома вашими товаришами почалася сильна ворожнеча.
Завдання: визначити які будуть ваші дії. (5 хв.)
Слова тренера:
Ви залишаєте свій острів. Але на ньому може опинитися хтось інший. Що б ви їм порадили, якими думками хотіли би поділитися. Напишіть їх на цих аркушах і прикріпить до намальованого острова.
Ви залишаєте свій острів. Але на ньому може опинитися хтось інший. Що б ви їм порадили, якими думками хотіли би поділитися. Напишіть їх на цих аркушах і прикріпить до намальованого острова.
Запитання для обговорення:
·
Чи
важко було виконувати цю вправу?
·
Яке
із випробувань було найважчим?
·
Що
було не дуже приємним у цій вправі?
·
Вправа «Світ в якому ми живемо». (40хв.)
Мета: створення згуртованого і
працездатного творчого коллективу .
Хід проведення: учасникам пропонується створити коллаж на тему: «Клас в якому я навчаюсь».
Вправа «Все найкраще для тебе…»Мета: залишити приємні спогади про зустріч у колі, сприяти взаємній емпатію.
Слова тренера:
Зараз кожен візьме аркуш паперу і внизу напише своє ім’я. Потім ви підходите одне до одного, обмінюєтеся аркушами, і кожен пише на листі свого товариша все те добре, що він хоче йому сказати, побажати.
Ці свої аркуші збережіть.
Підсумки. (10хв.)
- Що нового ви відкрили для себе?
- Яка вправа була найцікавішою?
- Що сподобалось, що-ні?
- Що відчували протягом заняття?
Немає коментарів:
Дописати коментар